Varför ha pengar på kontot när man kan ha mat i frysen?

Idag blev de sovmorgon, ända till 07:40! Härligt att börja dagen lite utvilad, de kan behövas i vårt hus nämligen. De ultimata vore om ja vakna me lika mycke energi som två småkillar har tillsammans men de e inte möjligt för en dam i min ålder ;)

Idag blev de en tur till min goa svärmor Pia :) Väldigt uppskattat av Gustav, han vet precis va han ska göra när han kommer dit. De e lego, playdodeg å lite teckningar som ska göras. Å bullar ska ätas så klart följt av Nicke Nyfiken filmen. Inrutad som få :)
Kul att ja kan ta mig ut på landet nu när ja äntligen har fått de där förbaskade körkortet! Ja blir så glad när ja ser hur de uppskattas av barnen. Inte för att dom riktigt förstår att vi inte har kunnat åka till farmor förut men iaf...

Igår rullade mammapengarna in på kontot :) Å idag rullade en stor del ut igen :( Blev en storhandling på maxi för 1400 kr, bara betala å se glad ut! Ja hade iaf min fint ihop tejpade bonuscheck på 75 kr. Kassören undrade va ja hade gjort me den å de förstår ja de. De va ju så att Gustav fick en sax i julklapp :) Han har ju inte riktigt kunnat klippa me den så bra. Har bara fått till små jack i papperskanten men de visade sig att bonuscheckar e gjort av väldigt klippvänligt papper tydligen! Han kom så stolt me dom små bitarna å sa:
Mamma, yes! Klarat!
Han e för go han!

Ikväll e Kristoffer ute me grabbarna å tar några bärs, de e han vär min gubbe :) Så ja sitter här i mörkret, så tyst å lungt. Skönt att bara njuta lite :) Imorgon väntar en ny dag full me fart så ja ska lägga mig å ladda batterierna...

Tack å god natt :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0