"Jag behöver en ny vattenpistol faktiskt"

Idag har ja skämt bort min son! Vi skulle bara en sväng till Maxi å skaffa lite käk å så hitta han en vattenpistol. Som tur va kosta den 10 kronor så de gick ja me på. Han förklarade för mig att den han har hemma faktiskt e sönder å att han behöver en ny. Självklart tar han hjälp av sina hundvalpsögon som han fått från far sin å då kan man ju bara inte säga nej :)

Sen kom vi till bokavdelningen där han hittade en dinosauriebok som han tydligen också "faktiskt behöver". Vi hade ju tänkt köpa de när han fyller år eftersom han verkligen brinner nå helt sjukt för dom utdöda skräcködlorna. Han blir så lycklig när hans tröja, kalsonger å strumpor med dionosar på e tvättade :) Så en vattenpistol å en bok rikare skuttar han till bilen me en glass i ena handen å en godispåse i andra handen.
Kalla honom bortskämd om ni vill men han e min goa unge som ja får
skämma bort precis hur mycket ja vill ;)

Lillebror nöjde sig alldeles utmärkt me en glass han, smidigt :) Sen får de va slut på köperiet, blir otroligt dyrt om båda ska shoppa loss om ett år eller två. Tänk va dom kan gagga ihop sig om saker som "behövs", haha!

De e så roligt me barn när dom börjar snacka lite mer. Så underbart att höra hur dom förklarar saker å ting. Kristoffer lyssnade på ett program på radio om barn som förklara hur barn blir till.  En liten kille sa typ så här:
- Pappan lägger sig på mamman sen kissar han på sig. Så svider de till lite å sen kommer det ett litet ägg.
Ja tyckte de va så kul! Enkelt men blött säger ja om de :)

För övrigt sitter ja här i soffan å känner mig alldeles lycklig! De har varit en bra dag idag :) Det som fattats e min stora prins. Han e på party me en gammal kollega ikväll. Annars hade dagen varit perfekt men så vitt ja vet e de fredag igen redan om en vecka så då finns chansen till en ännu perfektare fredag :)

Tack å god natt fredagsskratt!





Kommentarer
Postat av: Jessica

Är så härligt att läsa att du är lycklig! Puss å kram!

2011-05-21 @ 21:22:35
URL: http://josabetth.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0