Välkommen till världen Vendela!

Nu e hon här :) Lilla Vendela föddes den 24 maj, 3600 gram nånting å 48 lång. Allt gick bra me både mamma Jenny å Vendela trots att de blev kejsarsnitt så ja e så lättad. Alltid lite läskigt när de e snitt.

Så idag har Rasmus å ja varit i Hälla å shoppat bebiskläder. Det blev en vit klänning med blommor på, en Rolling stones t-shirt å ett par jeans. Ja kände behovet av att rocka till lilla fröken :) Hon kommer bli så cool :) Nu e de bara vänta på att få träffa damen i fråga, ja kan inte låta bli att längta alldeles förskräckligt men ja har bestämt mig för att inte ringa å tjata. Finns inge jobbigare! Så ja väntar snällt på en inbjudan :)

I lördags var pappa Kristoffer lite sjuk. Huvudvärk å illamående. Vet inte va de kom från, kan de ha varit spriten han drack dagen innan?!?! Ja bestämde mig för att ta barnen till Fyrishov äventyrsbad i Uppsala. En stor utflykt med två små barn vill ja lova. Ja va alldeles nervös, haha! Har aldrig varit i badhuset med båda själv så de var intressant att se hur de skulle sluta. Med inställningen att de värsta som kan hända e att vi får åka hem igen gav vi oss av.
Rasmus var helt livrädd, kändes som ja skulle få ta ut hans naglar me pincett ur mitt gäddhäng så ja behövde inte oroa mig för att han skulle springa bort direkt. Gustav skötte sig utmärkt :) De hade inte kunnat gått bättre! Efter ett tag så vågade Rasmus sig ner i poolen så vi hade riktigt kul! Kände mig så glad på hemvägen efter en lyckad dag! Har ja klarat båda kidsen i ett stort äventyrsbad så kan vi göra vad som helst. Inget kan stoppa mig nu ;)

I söndags var vi å fiskade i Åkers Styckebruk. Vi grillade korv för nån fisk ville inte bli lunch. Trots att vi inte fick nån fisk så va de kul. Vi såg en orm iaf, de räckte bra för Gustav :)

Nu ska ja peta i mig lite lunch sen blir de en promenad till dagis för att hämta Gusten.

Tjing tjohoo!


Kommentarer
Postat av: Jessica

Vad skönt att allt gick bra! =)

2011-05-27 @ 12:06:36
URL: http://josabetth.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0