Så där ja!

Efter månader av irritation och okänt antal gånger där jag med livet som insats gett mig ut i hallen har jag nu löst problemet för endast 99 kronor och tre blåsor i handen. Jag har köpt en skohylla :) En väldigt envis sådan men väl monterad fyller den sin funktion alldeles utmärkt. Nu återstår endast att lära barnen att den existerar....

Har även införskaffat ännu en hög med virke till helgens arbete. Det har blivit lite av en tradition att när jag jobbar helg kommer svärpäronen och hjälper Kristoffer med huset och barnen. Tråkigt att jag inte får vara med men lyxigt att högen med virke helt plötsligt sitter där den ska :) Kanske kan bli ett hus av det här!

För övrigt pratade jag med kommunen om bygglovet idag. Ett problem kvarstår. De är nämligen så att utbyggnaden är lite lägre än torpet eftersom huset ligger i en sluttning. En pyttepytt trappa på hela två steg kommer därför att finnas i huset. Ganska trevlig detalj tycker jag men nej, det går inte för sig!
Huset är då inte handikapps anpassat så nu ska vi tydligen bygga en ramp....
Vem vill ha en ramp hemma om man inte behöver den?!?!

Med de säger god natt!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0