Tjohoo!

 
Hallå där!
 
Utan dator och med urusel mottagning i mobilen fick jag den brillianta idéen att börja blogga igen. Har kommit på att jag tycker det är fantastiskt trevligt att skriva. Blir ibland frustrerad på folk som skriver statusar på Faccebook långa som uppsatser och känner att jag är på god väg att själv bli en sådan!
 
Livet rullar på. Sitter fortfarande i vårt kombinerade sov/vardagsrum i torpet. Irriterad och aningen förbannad på att det ska vara så förbaskat krångligt att söka bygglov! Det blir ju inte bättre över att kommunfolket själva inte verkar ha en susning om vad dom pysslar med. 
 
Vår kära utbyggnad står för nära tomtgränsen och jag vill passa på att lyfta vår granne till skyarna. Denna underbara människa har godkänt det hela och vi slipper riva vårt stora projekt. En stor sten som vi länge släpat runt på ramlade av och livet känns lite hoppfullt till slut :)
 
Sista tiden har varit tung. Inga stora grejer men många bäckar små....
 
För att sammanfatta det hela lever vi på 60 kvm med saker tänkta till 110 kvm med en spishäll som valt att utöka sitt lilla jack till en lång spricka över hela sig och i samma veva valt att dö samt ingå en pakt med mikron att göra detsamma. Vi har dessutom fått äran att känna på en olidlig spänning i väntan på resultatet av vår trasiga avloppspump. Är det vår skit som fastnat eller är den med i vitvarornas pakt? 27 000 kr blir det om vi pajat den. 
 
Känner mig ensam och elak som flyttat vår valp Zakk till en ny familj i Eskilstuna trots att jag vet att han har det bra! Och till råga på allt är jag nässpraysnarkoman!!!! 
 
MEN....
När allt känns tråkigt och mörkt får man glädjas åt att det enda som är möjligt att se är ljuset :) Och vi har en fantastiskt kokplatta! 
 
Så med en hel del gäll avslutar vi i ljuset och hoppas att det ordnar sig, vilket det alltid gör :) 
 
Simma lugnt :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0